lørdag 16. oktober 2010

Målet er ny kokebok!

Jeg studerer som noen sikkert vet interiør hjemmemiljø på hjemmeskole basis. Det er ikke bare bare. Er lett å legge til side og jeg har ikke kommet meg gjennom første bok engang. Jeg vet ikke om jeg skal jobbe med interiør men det interesserer meg så hvorfor ikke. Kanskje jeg tar noen småjobber? Men helst vil jeg jobbe med mat uten å være på et stressende kjøkken og miste gleden for matlaging fullstendig.
Men over til poenget. For at jeg skal klare å fullføre skolen før fristen i august, så har jeg lagd med et kokebok´O meter. Jeg skal gjøre ferdig alle oppgavene innklusivt prosjektoppgaven før 6.6. Klarer jeg det, har jeg lov til å kjøpe med  Ingrid og Eyvinds livretter! Dette er virkelig en bok jeg kunne tenkt meg i samlingen min! Med over 800 oppskrifter er jeg garantert å finne inspirasjon til både hverdag og fest. Begge er kokker jeg respekterer veeeldig høyt! 


Også har jeg lurt på om jeg kanskje skal lage en del under innleggene mine på engelsk, jeg har sett at jeg har noen lesere blandt annet fra USA, Storbritania og Singapore(!) men de skjønner jo ikke et skvatt av oppskriftene mine, de er jo jgp fil og google translate tar ikke de... Så nå blir det noe for den engelsk lesende gruppen og! 


Og mens jeg sitter å studerer, modner et stort og flott granateple i vinduskarmen min. Kjøpte denne flotte frukten på Rema 1000 og de er jo på langt nær modene. Blir jo plukket mens de er umodne så de overlever turen over havet... Så gleder meg veldig til å dele med dere smaken av denne! Første gangen jeg smaker! :)

1 kommentar:

  1. Granateple er skikkli godt i salater :) Men kan bli litt mye hvis du eter hele alene, for de frøa inni de små røde 'bæra' inni eplet samler seg opp i tenna ;p heha, men godt som snækkz! ;D

    SvarSlett